måndag 8 juni 2015

Måndag.................

Så var helgen slut för denna gång och måndagen är här.
Min dotter kände nog på sig att pappa skulle upp och jobba så hon passade på att göra natten till ett helvete för oss... ;p
Nu sitter jag på jobbet med en kopp kaffe i handen och hoppas att jag ska bli lite piggare.

Annars tycker jag att energin är något som jag fått mer av sen jag slutade spela.
Jag tycker inte att det är lika jobbigt att göra saker som förr, och jag värderar sakerna jag gör högre.
Jag känner idag en glädje av att klippa gräsmattan, så jordgubbar, måla och att bara ta en promenad med familjen.

Förr hade dom här sakerna varit extremt jobbiga!

Jag har fortfarande mycket att jobba på. Speciellt hur jag beter mig hemma ibland.
Jag har svårt att visa kärlek. Och har nog haft det sen jag var runt 11 år.
Det var då min mamma blev sjuk, och jag stängde av känslorna.
Jag känner ibland lite skuld mot min sambo, det är henne jag har svårt att visa den kärleken jag känner för henne.
Min dotter är lättare, hon säger ju aldrig något eller gör något som får mig på dåligt humör.
Med sambon är det ju väldigt ofta så att man har något som man inte kommer överens om och då får jag tyvärr svårt att visa min kärlek.
Detta är något jag måste jobba på!
Jag måste bli bättre på att släppa saker, bättre på att visa vad hon betyder för mig och sluta ta oss för givet...

Tänk att jag ens skriver det här!
För 5 månader sen så hade jag bara sagt att det var henne det var fel på, inte mig.
Men så borde man inte tänka, vare sig man är beroende eller inte så borde man börja med att fundera på vad man själv kan göra åt situationer innan man hoppar på den andra.
Om jag vill ha mer kärlek så måste jag ge mer kärlek.
Så enkelt är det ju faktiskt! :)

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar