torsdag 11 juni 2015

Energinivå.

God morgon kära läsare!
Äntligen börjar man känna att sommaren kanske kommer till oss ändå.

Nu tänkte jag ta upp lite om energinivån för oss spelberoende och för oss som slutat spela.
I alla fall under tiden som jg spelade så var min energi i botten, jag tyckte att det var helt värdelöst att göra något som var minsta lilla ansträngande.
Jag tyckte att det var skit att gå på promenader och att arbeta hemma.
Allt energin räckte till var att spela, tänka ut strategier för lån och spel och fundera på hur man skulle klara sig på pengarna...
Jag var alltid tankspridd och jag var inte med riktigt.
Jag satt nästan jämt i min egna värld och funderade på spel.

Men nu så är jag här och nu!
Jag tycker att det är härligt att gå på en promenad med familjen!
Jag känner doften av blommor, jag ser hur vackert det är nu på försommaren och jag uppskattar livet.
Just nu håller jag på med olika byggprojekt hemma och jag älskar det!
Jag får positiv energi av allt detta och det är något jag aldrig fick av spelet.
Där fick jag negativ energi som gjorde att jag blev nere och deppig.

Det är härligt att vara fri!

Om någon känner att ni också vill bli fri, så hör gärna av er så får ni tips på hur.
Och kommentera gärna hur ni ser det.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar