tisdag 2 juni 2015

Det finns en utväg!

Jag kör ett predikarinlägg såhär på morgonkvisten.
Jag har mått riktigt dåligt i mitt beroende, jag har verkligen känt att jag varit på botten.
Men jag har faktiskt vänt det! Idag mår jag bra, och jag spelar inte.

För bara några månader sen så handlade mitt liv om att få ihop pengar till spel, att tömma brevlådan innan sambon, att komma på strategier för mitt spelande och att gå runt och må dåligt nästan hela tiden.

Men idag så är det inte så!
Visst har jag kvar mina skuldkänslor, men skammen och oron har släppt.
Jag mår riktigt jävla bra, trots skulder hos kronofogden och att jag måste gå i behandling så känner jag att jag mår skitbra!
Behandlingen gör mer än att bara göra mig spelfri. Jag får lära känna mig själv, jag får se vad JAG har för problem och jag får lära mig hur jag hanterar mig själv.

Det är en härlig känsla som jag hoppas att fler spelmissbrukare får känna.

Hör av er om ni har några frågor!
Nu lär jag jobba :P

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar