måndag 23 februari 2015

Jag är en spelmissbrukare.

För 3 dagar sedan kom jag ut som spelmissbrukare, och jag vet att det verkar väldigt tidigt att börja skriva och försöka hjälpa redan nu, men jag har haft insikten att jag är en missbrukare ganska länge nu.
Jag är sjuk, jag har ett sjukligt begär som gör att jag vill spela om pengar...
Från början så sökte jag bara efter kicken jag fick av att vinna en större summa, men det har gått över till att jag känner att jag måste spela bara för att vinna tillbaka alla de pengar jag har förlorat.
Jag förstår att detta låter helt vrickat, men för en spelmissbrukare så känns det som den enda räddningen.
Hur ska jag annars få ihop så mycket pengar så jag kan betala tillbaka allt!?
Men det är ALDRIG så!
Man kan aldrig spela tillbaka pengarna.
Alla de som tillhandahåller dessa spel åt oss vill tjäna pengar, och det har dom verkligen gjort på mig.

Och ni spelmissbrukare som läser detta vet att även om ni skulle vinna en stor summa så skulle ni ändå spela upp vinsten.

Anledningen till denna blogg är att jag vill att vi spelmissbrukare ska hjälpa varandra.

Jag är en 31 årig kille som bor i Gävle med min sambo, en dotter på 4 månader och hund.
Jag har varit spelmissbrukare i ca 12 år och dolt det bra.
Jag kom som sagt ut i fredags och sökte hjälp direkt, på en öppenvård här i Gävle.
Jag fick komma dit samma dag och prata med en person som rekommenderade deras 12 stegs program, och jag sa ja på en gång.

Om någon känner att de vill prata eller fråga något så mejla mig på gamblerba@gmail.com
Ni kan få mitt nummer genom mejlen om ni vill prata personligen, men jag vet själv hur svårt det är att öppna sig till någon.
Jag kommer såklart att hålla allt som skrivs till mig helt anonymt!
Men tveka inte att höra av er!
Jag vet exakt hur ni känner och i vilken situation ni befinner er i, och jag vill bara hjälpa.

Jag känner att jag måste göra något.
Jag måste i alla fall försöka få fler att inse problemet med detta.

Tja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar